Välkommen till en lördag där du har möjlighet att sätta dig in i den japanska lagningstekniken Sashiko. Laga och uppgradera ditt älsklingsplagg tillsammans med inspiration från ledarna och övriga deltagare.
Sashiko är en japansk lagningsteknik som blivit en stor trend världen över, både som konstform med vackra tyglappar och sömsätt, eller som lagning på ett kreativt, roligt och vackert sätt.
Du som är intresserad av att delta, ta med något älsklingsplagg som behöver lagas, vackra tygbitar, lång nål, tråd/garn i olika tjocklekar, sax, ett par trasiga raggsockor eller dylikt så jobbar vi ihop.
Ta även med tidigare arbeten/bilder du som har, som kan inspirera oss andra.
Alla intresserade är välkomna, med eller utan förkunskaper.
Ta med egen lunch, annars är Länsmansgårdens Kafé öppet. Där finns även lättare lunch.
Var och när
Workshopen sker på Länsmansgården, 6 juni klockan 10–16.
Praktiskt om workshopen
- Avgiften är 600 kronor för två tillfällen.
- Max antal deltagare: 10 stycken
- Sista anmälningsdag: 29 maj 2026
- Kurskod: Sashiko
– 16:00
500 kronor per person.
